31 Temmuz 2008 Perşembe

Ermenici Taner Akçam'ı Tanıtayım!

1983'te Hürriyet Gazetesi'nde çalışmaya başlamıştım.

Bu arada, araştırma kitaplarım da yayımlanıyordu.

Taner Akçam, bana Almanya'dan mektup yazdı ve yardım istedi.

Almanya'da bir vakıfta araşıtrma bölümünde çalışıyormuş.

Diyorduki: 'Osmanlı arşivlerinde bulunan azınlıklarla ilgili belgelerin çevirilerini istiyorum.

Sen Osmanlıca okuyor imişsin.

Bana bu konuda yardım eder misin?'

Uzatmayalım, Cağaloğlu'nda bulunan Başbakanlık Arşivlerine girmiş,19. Yüzyıl'a ait bazı belgeleri bulmuş, Osmanlıca'dan bugünün diline çevirmiş, Taner Akçam'a göndermiştim....

Taner Akçam bugün, bir zamanlar küfrettiği Amerika'nın kollarında yaşıyor.

Minnesota Üniversitesi ona bilim adamı payesi bile vermiş ve kendisini tarih bölümünde öğretim üyesi yapmış.

Taner; tarih bilmez...

Suçladığı Türk milletinin son devleti Osmanlıların bıraktığı belgeleri okuyamaz.

Bu yüzden de Osmanlı Devleti zamanında soykırım olup olmadığını kaynaklara dayanarak inceleyemez.


10.11.2006

http://www.armenica.org/multimedia/video/img/akcam11.jpg


Ermenici Taner AkçamTanıtayım


-Rıza Zelyut-

Taner Akçam, çok sevdiğim yazar Dursun Akçam'ın oğludur. Öğretmen olan Dursun Akçam, 12 Eylül darbesinden sonra yurtdışına kaçmak zorunda kalmıştı. Onunla 1999'da, Hamburg'da evinde tanıştım. Müthiş birTürkiye özlemi içindeydi. Gurbet elde, sürgünde yaşamak onu bitirmişti. Dursun Akçam, beni Demokrat Gazetesi'ndeki yazılarımdan tanıyordu. Demokrat, 1980 öncesindeki solcu Devrimci Yolörgütünün çıkardığı bir günlük gazeteydi. Bu gazetede, Dursun Akçam'ın oğlu Taner Akçam da yazıyordu.

Taner Akçam, o zamanlar, ABD'yi yerden yere vuruyor; gençliği ve halkı ABD'ye karşı savaşa çağırıyordu.

Hatırladığım kadarıyla şimdi profesör unvanını almış olan Murat Belge de bu gazetede sol gözlükten bakarak antiemperyalist yazılar yazıyordu.

Bu iki isim şimdi eski yazdıklarını yalanlamakla ünlendiler.

YARDIM İSTİYOR

1983'te Hürriyet Gazetesi'nde çalışmayabaşlamıştım.
Bu arada,araştırma kitaplarım da yayımlanıyordu.
Taner Akçam, bana Almanya'dan mektup yazdı ve yardım istedi.
Almanya'da bir vakıfta araşıtrma bölümünde çalışıyormuş.
Diyorduki: 'Osmanlı arşivlerinde bulunanazınlıklarla ilgili belgelerin çevirilerini istiyorum. Sen Osmanlıca okuyor imişsin. Bana bu konuda yardım eder misin?'

Uzatmayalım, Cağaloğlu'nda bulunan Başbakanlık Arşivlerine girmiş,19. Yüzyıl'a ait bazı belgeleri bulmuş, Osmanlıca'dan bugünün diline çevirmiş, Taner Akçam'a göndermiştim. Onun, bu belgeleri kitaplaştıracağını tahmin edebiliyordum. Fakat günün birinde karşıma akademisyen kimliğiyle çıkacağını hiç ummuyordum.

Hem de Amerika'da, Minnesota Üniversitesi'nde...

http://www.voanews.com/turkish/images/Taner_Akcam_0.jpg


DIŞ GÜÇLERİN ELİNDE

Taner Akçam, bugün, 'Türkiye, Ermenilere soykırım uyguladı!' diye yazabilen bir insan.

Kars'tan yetişen bu kişiyi, gittiğimde, Karslılara sordum:

Kimse onu kendilerine yakıştıramıyor.

Hatta Akçam ailesi de Taner'e şiddetlekarşılar.

Ortak kanaat şu:

Taner Akçam, yurt dışına kaçtıktan sonra sol fikirleri terk etti ve böylece de emperyalizmin kucağına düştü.

Taner, zar zor yaşadığı Almanya'da, birdenbire önemli adam olduysa, iştebu, sola ihanetinden kaynaklanan bir durum.

Türkiye'yi kötülemek;
Ermeni soykırımcısıilan etmek;
yakasında Yahudi soykırımı rozetini taşıyan Almanya için de çok önemli.

Böylece, Almanya, dünyada ikinci bir ortak bulmuş olacak, biraz da onun arkasına gizlenecek...


http://www.chgs.umn.edu/histories/turkishArmenian/

ERMENİLERLE KOL KOLA

Taner Akçam bugün, bir zamanlar küfrettiği Amerika'nın kollarında yaşıyor.

Minnesota Üniversitesi ona bilim adamı payesi bile vermiş ve kendisini tarih bölümünde öğretim üyesi yapmış.

Taner; tarih bilmez...

Suçladığı Türk milletinin son devleti Osmanlıların bıraktığı belgeleri okuyamaz.

Bu yüzden de Osmanlı Devleti zamanında soykırım olup olmadığını kaynaklara dayanarak inceleyemez.

Fakat, kimse ondan böyle bilimsel çalışma istemiyor.

Ermeniler yazıyorlar, Taner'e veriyorlar; o da bunları kendi bilimsel eseriymiş gibi yeniden harmanlayıp piyasaya sunuyor.

Tıpkı romancı Elif Şafak 'ın Ermenici kesilmesi gibi...

İşte emperyalist batının üniversiteleri bu tür aydınları devşirir ve kendi toplumuna karşı kullanır.

Taner şu günlerde bizi Ermeni soykırımcısı gösteren yeni birkitap çıkartıyormuş.

Bu kitabın arkasında bizim Nobel ödüllü Orhan Pamuk 'un şu tanıtıcı yazısı bulunuyormuş:

'Bu kitap, hayatını, olayları tarihsel kayda geçirmeye adamış cesur bir Türk akademisyen tarafından yazılmış ve Osmanlı Ermenilerine yönelik organize yokedişin kusursuz bir muhasebesidir.'

Görüyorsunuz değil mi? Orhan'la Taner el ele...

Kim ki Türkleri, Ermeni soykırımcısı ilanederse, hemen ödüllendiriliyor.


Orhan Pamuk; Nobel'le...

Taner Akçam, Minnesota Üniversitesi'netaşınmakla...

Elif Şafak da Arizona Üniversitesi'nde öğretim görevlisi yapılmakla...

Rıza Zelyut

http://www.collectifvan.org/article.php?r=0&id=15268



http://www.acikistihbarat.com/Haberler.asp?haber=6061

-Alıntıdır.-

Konuyla İlgili Diğer Alıntılar:

AMERİKA’DAN BESLENEN SOYKIRIM YALANCISI ERMENİCİLER
http://sudakiates.blogspot.com/2008/08/turkish-scholars-friendly-to-genocide.html

ERMENİ SOYKIRIM MASALLARI ARKASINDAKİ İŞBİRLİKÇİLER
http://sudakiates.blogspot.com/2008/07/ermeni-soykirim-masali-iddalarinin-ve.html